Drón és Tech blog

Minerk Tech

Minerk Tech

gWings GW959HS teszt: A legolcsóbb magyar gamer fejhallgató

2020. március 21. - minerk

_dsc4614_2.jpg

Szeretnél egy divatos és kényelmes gamer fejhallgatót, de nem akarsz rá vagyonokat költeni? Ebben a cikkben letesztelek egy olcsó gamer fejhallgatót.

Manapság egyre több és több gyártó tűnik fel a piacon gamer perifériákkal. Ilyen a gWings is, aki alsó kategóriás egerekkel, billentyűzetekkel és fejhallgatókkal tört be a boltok polcaira. Legolcsóbb fejhallgatója a gWings GW959HS, ami mai tesztünk alanya. Ahogy kicsit utána néztem a márkának feltűnt, hogy magyar oldala van. Kiderült a gWings egy magyar cég, amely próbál betörni a világpiacra. 

Aki manapság fejhallgatót akar venni és elmegy egy áruházba láthatja, hogy hatalmas a választék, rengeteg eszköz közül válogathat, de a legtöbbjük jóval meghaladja a 10.000 Ft-os árkategóriát. Egy kis keresgélés után viszont rátalálhat mai tesztünk alanyára, aki 9999 Ft-os árával nem haladja meg ezt a határt. Megjelenését már mégis nagyobb testvéreitől örökölte.

Unboxing

Csomagolása nem kiemelkedő, de nem is igénytelen, láthatjuk magát a headset-et és az alapinformációkat. Fedelét felpattintva farkasszemet néz velünk az eszköz és egy használati utasítás. Sajnos semmilyen kiegészítő nem jár mellé, ami gond, de erre majd később kitérek.

Megjelenés

A fejhallgató megjelenése ízig vérig gamer. Nagy robosztus kialakítású, markáns vonalak és hangsúlyos csavarmélyedések jellemzik. A hangszóróház külselyében színes LED-eket rejtettek el, amelyek sötétben látványos megjelenést kölcsönöznek az eszköznek, folyamatos színváltoztatással.

A hangszóróházak forgatására nincs lehetőség és nem is tologathatóak fel-le a fémből készült merevítőn. Annak érdekében, hogy ne lötyögjön fejünkön az eszköz egy fejpánttal látták el, amely elvileg képes alkalmazkodni kis és nagy fejmérethez is. Viszont a gyakorlatban az a gond ezzel, hogy ez a fejpánt, képes kitágulni és összehúzódni, hogy alkalmazkodjon az ember fejéhez, viszont az eszköz olyan nehéz, hogy a saját súlyától elkezd tágulni, én ezért mindig úgy érezem lentebb csúszik a fejemen a headset, mint ahogy felraktam. Ez hosszabb kb. 1 órás használatnál érződik jobban meg, mivel a headset súlyát a fülem teteje is elkezdi tartani és ekkor egy kicsit nyom. Ezt a problémát én úgy oldottam meg, hogy egy kis szigetelőszalaggal fixáltam a pántot, így nem tágul ki, mindig akkora amekkora nekem kényelmes, ezzel megszűnt a hosszabb távon nyomó érzés.

Kényelem

_dsc4652.jpg

A fülünkkel két nagy műbőr párna érintkezik, melyek nem fülünkre, hanem a fülünk köré simulnak. Ezek nagyon puhák és jól eloszlatját a fejhallgató nyomásást, így nagyon kényelmesek. A hangot nem valami jól szűrik, tompán bár, de szinte mindent hallani rajtuk keresztül, ami körülöttünk történik, de komolyabb zajszűrést ebben az árkategóriában semelyik gyártó sem nyújt.

Ennél nagyobb gond, hogy a füles közepében csak egy vékony anyagdarab van a fülünk és a kemény műanyag között. Ez már kb. fél óra után nyomta a fülemet. Persze okos magyar ember révén erre a problémára is találtam megoldást. Egy puha anyagdarabot raktam a gyári vékony tetejére mindkét fülkagylóban, így már nem nyomta a fülem.

Az viszont még így is probléma, hogy az eszköz meleg, ez télen nem jelent problémát, de nyáron a negyven fokban nagyon gyorsan belefülled az ember füle, ekkor egy kicsit le kel venni, kiszellőztetni és már lehet is tovább használni.

Hangzás

A hangzás szerintem legalább annyira fontos, mint a kényelem. Ezen a területet nem valami kiemelkedő az eszköz, de mit is vártam ennyi pénzért. Gamer fejhallgató révén basszus orientáltnak kéne lenni, én mégis úgy éreztem a gyártó inkább próbált valami átlagos hangzást kölcsönözni a fejhallgatónak. Ez nem valami jól sikerült, én úgy látom és a teszteken is úgy hallottam a fejhallgató nem adja vissza az emberi fül számára hallható minden frekvenciát. Ez használat közben nem nagyon érződik, csak, amikor összehasonlítjuk más fül és fejhallgatókkal. Használatkor csak annyi tűnik föl, hogy nem olyan dinamikus a hangja, mint mondjuk egy 3000 Ft-os JBL Tune 160-asnak. Szerintem a gyártó többet foglalkozott az eszköz megjelenésével, mint a hangzással, így nem tud ez az eszköz sem sokkal többet nyújtani hangzásban, mint egy valami párezer forintos fejhallgató.

Mikrofon

_dsc4632_2.jpg

Az eszköz kapott egy mikrofont is. Ez flexibilis kialakítású, ezért bármerre hajlítható, de nem leszerelhető, mint a drágább modelleket. Különlegessége, hogy van a végében egy piros LED, így ez is világít. Hangminősége nem kiemelkedő, kicsit zajos, kicsit doboz hangja van, de arra bőven, elegendő, hogy tartsuk a kapcsolatot barátainkkal játék közben. Összességében ez nekem nagyon tetszik.

Kábel, csatlakozók

_dsc4678.jpg

Nagyon fontos egy headset-nél, hogy milyen kábellel csatlakozik számítógépünkre, mivel ennek minősége nagyban befolyásolja az eszköz élettartamát. Szerencsére ezen a területen nem szégyenkezhet mai tesztalanyunk. egy nagyon vastag 220cm hosszú érdes szövet borítású kábelt kapott, amely nagyon tartósnak és erősnek tűnik. Csatlakozók terén érdekes a helyzet. Kaptunk egy hangszóró, egy mikrofon Jack-et és egy USB csatlakozót egybekötve. Nekem szerencsém van mivel a PC-m előlapján mindhárom csatlakozó egymás mellett megtalálható, de például egy laptopon lehet, hogy nem lesz a Jack csatlakozók mellett USB-is, így nem fogjuk tudni bedugni az USB-t, vagy plusz hosszabbító kábeleket kell hozzá venni. A mai összes telefonban és a legtöbb laptopban is már combo-jack van, ezeknél egy jack porton meg át a mikrofon és a hangszórók hangja, sajnos a gWings mai termékén nincs ilyen csatlakozó, ezért kéne hozzá egy kis átalakító, ami sajnos nem tartozéka a doboznak, ezért annak, aki laptoppal szeretné használni a fejhallgatót érdemes már a vásárláskor beszerezni egy Combo Jack elosztó adaptert.

Értékelés

Összességében én csalódtam az eszközben, azt hittem kényelmesebb lesz és jobb lesz a hangzása. Megjelenése ízig vérig gamer, erre nem lehet panaszom, de hogy nem kényelmes e mellet nem tudok szó nélkül elmenni. Lehet, hogy ez csak az én fejemen van így, másoknak megfelel, de lehet, hogy nem. Anyaghasználata és kábele jó, mikrofonja pedig nagyon tetszett. De hangzása nem valami kiemelkedő.

Ha újra a boltban lennék ezt az eszközt venném e meg? Nem biztos, mivel ennél olcsóbban is lehet kapni hasonló tudású fejhallgatót. Ott van például a Spirit of Gamer H70-es Virtuális 7.1-es hangzást és ugyan ilyen kialakítást kínál 3000 Ft-al olcsóbban. Ha pedig jobb hangminőségre vágyunk át kell lépnünk a 10000-es határt, ahol rengeteg jó fejhallgatót találunk. Viszont nem bántam meg hogy ezt választottam, mivel egyrész ezzel egy hazai céget támogattam, nem valami külföldi multit, másrész egy jó minőségű eszközt vettem, amely bár semmiben nem kiemelkedő, de megállja a helyét.

Szóval kiknek ajánlanám ezt az eszközt? Azoknak, akiknek kell a Jack csatlakozó, mivel sok headset-et már csak USB-vel szerelnek, de ezen még Jack van. És azoknak, akiknek tetszik az eszköz megjelenése, felpróbálták és kényelmes volt számukra. De legfőképp olyan magyaroknak, akik szeretnék támogatni a magyar fejlesztőket.

Előnyök:

  • Aránylag olcsó
  • Gamer megjelenés
  • Világít
  • Flexibilis mikrofon
  • Jack csatlakozó

Hátrányok:

  • Van akinek nyomja a fülét
  • Nehéz
  • Hangzása csupán elfogadható

A bejegyzés trackback címe:

https://minerktech.blog.hu/api/trackback/id/tr4815540592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása