Drón és Tech blog

Minerk Tech

Minerk Tech

Melyik a jobb kezdő drón? - DJI Mavic Mini vs Spark

2020. május 26. - minerk

borito.jpg

Vajon érdemes Inkább többet kiadni egy DJI Mavic Mini drón-ért, vagy vegyek inkább használtan egy DJI Spark-ot? Ebben a cikkben erre a kérdésre fogjuk megkeresni a választ.

Nem célom csupán újra leírni a drónok specifikációt, hanem a gyakorlatban fogom összehasonlítani a gépeket, hogy lássátok a valóságban melyik a jobb. Ezért segítségül hívom Bakacsi Gergőt egy Mini tulajdonost, hogy írja le a Mini-ről szóló sorokat, én pedig a Spark-ról fogok írni.

Unboxing

DJI Spark

spark_combo.jpg

A Sparkot 3 féle kiszerelésben forgalmazták. Sima Spark, melynek csupán maga a drón a része. Transmitter combo, amelyhez már adnak egy távirányítót is. És Fly More Combo, aminek része a drón, 3 akkumulátor, töltő, távirányító, hordtáska propeller védő és pót propellerek, ez újonnan 230000 Ft-ba került, de használtan már 110 ezer forint körül beszerezhető. A drónt magában pedig 80000 Ft ért kaphatjuk meg használtan. Szóval én mindenképpen egy Fly more combo vásárlását ajánlom.

Én egy Transmitter combo-t szereztem, melyhez utólag vásároltam kiegészítőket és akkumulátorokat.

A gép csomagolása meglepően ízléses, fedelét felnyitva találunk benne három kisebb dobozt. Egyben a távirányítót, egyben a kiegészítőket és egyben magát a drónt. A gép nem valami eldobható vacak csomagolásban érkezik, hanem egy jó minőségű és praktikus hungarocell tokban, melyben biztonságosan tárolhatjuk és szállíthatjuk is a gépet. A Fly more combo rengeteg kiegészítővel érkezik. Találunk a csomagban egy akkumulátort egyszerre tölteni képes töltő adaptert, melyen még két USB port is helyet kapott, így még telefonunkat vagy a távirányítót is megtankolhatjuk róla. Egy válltáskát, amelyet sajnos most nem tudok bemutatni, de elfér benne a drón az összes kiegészítőjével együtt. És végül van benne propeller védő és pót propeller is. Szóval egy Fly more combo-ban minden benne van amire csak szükségünk lehet a drónozáshoz.

 

DJI Mavic Mini

mavic_mini_fly_more.jpg

A Mini-t 2 féle csomagban lehet megvásárolni. Az egyik a sima csomag, ami a djiars.hu -nál 135ezer forintba kerül. Ez a csomag tartalmazza magát a drónt, 1 akkumulátort, 1 távot,2 pár légcsavart, és még 3 kábelt (1 lightningosat, 1 usb c -set, 1 micro usb set).

A másik csomag, a fly more combo névre hallgat.

Itt megkapjuk ugyan azokat, mint a basic csomagban, mindössze annyi különbséggel, hogy itt 3 akkumulátort propeller védőt, hord táskát és egy töltőt. Ez a csomag a djiars.hu -nál jelenleg 170 ezer forintba kerül.

 

Hordozhatóság

Mini

case.png

Amikor a Mavic Miniről beszélünk, akkor azt fontos tudnunk, hogy egyben egy nagyon kompakt, könnyű gépről is beszélünk. A kis 249g -os súlyát eredetileg azért alakították ki, hogy szabadon lehessen vele repülni, viszont az új jogszabályok ugyanúgy engedélyhez kötik ezt a gépet is. De mivel kicsi a súlya, ezért maga a teste is kicsi. Ha valamihez hasonlítani kéne, akkor a mini egy tenyér nagyságnak felel meg. És ebből kifolyólag nagyon kis helyen is elfér. Legyen az egy zseb, táska italtartó része stb… épp ezért a Mini egy kiváló útitárs lehet egy túrához is. Én például egy kisebb hátizsákban szoktam szállítani, amiben elfér mellette egy Osmo mobile, egy tablet, kábelek. Arra viszont vigyázni kell, hogy ez egy nagyon érzékeny gép, nem szabad csak úgy zsebre vágni, mindig kell neki egy saját kis hordtáska, hogy ne legyen baja.

 

Spark

dji-spark-case.jpgA Spark-ot a DJI anno egy mini hordozható videókamerának tervezte ennek hála méretei majdnem megegyeznek a Mini-jével, de sajnos nem összecsukható, így szállításnál kicsivel nagyobb helyet foglal. Súlya is kicsit több 300g, de ez nem számottevő. Fontos, hogy semelyik drónt sem szabad csak úgy beledobni egy táskába mivel könnyen megsérülhetnek hanem kell nekik egy saját hordtáska. Erre megfelel a gyári hungarocell vagy válltáska, de számos egyéb utángyártott darab közül is válogathatunk. Nekem egy kifejezetten nagy, de nagyon erős kemény fedeles hordtáskám van. amiben elfér a gép összes felszerelésével együtt. Ez akkora, mint egy a4-es lap és 6 cm magas, szóval kényelmesen elfér egy hátizsákban.

Alkalmazás

Spark

go4.png

A Spark alkalmazása a DJI GO 4, ennek segítségével irányíthatjuk a gépet, ezen keresztül állíthatjuk a beállításait és itt láthatjuk élő képét is. Szóval nagyon fontos, hogy milyen minőségű ez a program. Szerencsére a Spark ugyanazt az alkalmazást kapta, amiket a drágább DJI gépek, így ugyanazt a funkcionalitást élvezhetjük, mint a profi gépeken, úgyhogy, ha megtanuljuk ennek használatát gyerekjáték lesz egy komolyabb DJI drón irányítása.

Ejtsünk néhány szót magáról az alkalmazásról is. Nagyon jó súgó és oktató mód van beleépítve, így akár egy kezdő is repülhet vele biztonságosan. Belépve a Camera View-ba látjuk a drón kamera képét és számos opciót. A felső sávban kijelzi a gép a repülési adatokat. Jobb oldalon a kamera és a drón beállítási vannak, a bal alsó sarokban egy térkép felette pedig aktiválhatjuk az automatikus funkciókat vagy az automatikus hazatérést és leszállást. A drón beállításaiban nagyon részletesen személyre szabható a gép, ez egy hatalmas pozitívum, mivel így a saját irányítási stílusunkhoz szabhatjuk a gépet, ezzel könnyítve a munkát. A kamera beállításokban ugyanúgy játszhatunk az expozícióval, mint egy fényképezőn vagy videokamerán, szóval a gép nem szab nekünk szoftveres határokat.

 

Mini

fly.jpg

A Mini már egy új alkalmazást használ, aminek a neve a Dji Fly. Alapvetően minden funkciót megkapunk itt is mint a Go4-ben, csak teljesen más elrendezéssel. Viszont van azért mit hiányolni is, mivel itt már nincs fent az akku időt számító csík, illetve nem én nem találtam a beállításokban olyan lehetőséget, hogy milyen érzékenyek legyenek a stickek. Valószínűleg a Dji ezt tervezi fejleszteni jövőben, mivel a Mavic Air 2 is ezt használja, és ezért elég gyakran frissítik a Minit is. Csak hogy 1-2 dolgot kiemeljek, eddig nem lehetett állítani, hogy mit csináljon a Mini, ha elveszti a jelet, most már lehet, eddig csak fotómódban volt manuális beállítás, most már videóba is megkapta. Sokat fejlődött már az app, de még nem ér fel tudásban a DJI Go4-hez.

Repülés

Stabilitás, szenzorok

Spark

Felszállás után szembesülünk vele, hogy a gép úgy áll a levegőben, mintha oda lenne szögezve. Hála a beépített GPS vevőjének és az optikai szenzornak a hasán, melynek segítségével centi pontosan tudja magát tartani a levegőben. De a szenzorok sora itt még nem ér véget, mivel a gép elején kapott helyet egy szenzorrendszer, melynek feladata az ütközés elkerülés. Ennek segítségével a gép tudja érzékelni az előtte lévő tárgyakat. Ez segít a kezdő pilótáknak, mivel így lényegében nem lehet frontálisan ütközni a géppel.

 

Mini

Mint a Spark-nál, úgy a Mini is megkapta a hasára a szenzorokat, viszont elől nem kapott szenzort, így extra figyelemmel kell irányítani a gépet.

 

Irányíthatóság

Spark

A Sparkot 3 féle képpen lehet irányítani: távirányítóval, telefonnal, vagy kézmozdulatokkal. Értelemszerűen a távirányítóval való irányításkor tarthatjuk legjobban kezünkben a gépet, mivel az alkalmazás leállásakor is ugyanúgy működik a távirányító. A gép irányítása nagyon dinamikus és jó. Sokféle géppel repültem már, és azt kell, hogy mondjam ez nagyon fontos, mivel, ha nem érezzük az irányítást a kezünkben nem merünk repülni a géppel és így nem tudunk olyan jó felvételeket készíteni. Ez részben a nagyon jó minőségű távirányítójának részben a DJI gondos tervezésének köszönheti. Azért tetszik ennyire a gép repülése, mivel személyre szabható, beállíthattam, hogy melyik irányba milyen gyorsan mozogjon és még sok-sok mást, ezzel személyre tudtam úgy szabni ahogy nekem a legjobb. Ezzel nagyon meg vagyok elégedve a Sparkban.

 

Mini

A mini-re sem lehet panasz irányíthatóság terén. Kicsit gyorsabb mint a Spark, de ugyan olyan stabilan és dinamikusan lehet vele repülni, mint a Spark-al. Egyetlen hiányossága, hogy nem lehet személyre szabni a gép repülését. Ez néha jól jönne, de legtöbbször nem jelent hátrányt.

Szél állóság

Spark

Ez az érték nagyon nehezen mérhető, mivel nincsennek profi szélsebesség mérőink az időjárás jelentés pedig elég pontatlan, így csak érzésre tudok adatokat mondani. De az biztos, hogy minél magasabban repülünk annál nagyobb a szél, ezzel vigyázni kell. A Spark a méretéhez képest nehéz, a gyakorlatban ez mégsem igazán érződik repülésén, mivel elég erős ehhez a súlyhoz. De sajnos bele tud kapni a szél nagy géptörzsébe, így mégsem bírja nagyon jól a szelet. Nem kímélem a gépet, van, hogy akkora szélben repülök vele, hogy ferdén áll a levegőben, ha megállítom. Arra jutottam, hogy ha a gép hagy felszállni, mert érzékeli, ha szeles az idő és fel sem száll, de ha engedi akkor lehet vele biztonságosan repülni, de nem szabad vele ilyenkor magasra szállni és ha szól a gép, hogy nagy a szél le kell ereszkedni.

 

Mini

A Mini a Spark-al szemben könnyebb és laposabb, ennek hála kevésbé kap bele a szél, de kis súlya miatt nem bírja a nagyobb szelet. Ez a gép is simán elrepül ott, ahol a Spark, de dobálja a szél, amit kompenzál. Szóval mindkét gép ugyanúgy tűri a szelet.

Repülési, töltési idő

Spark

A gyártó szerint a Spark 15 percet tud repülni, ez nem feltétlen igaz. Az akkumulátorának jó, ha 30% töltöttség benne marad, leszállás után, ez egyrész biztonsági tartalék, ha lenne valami baj a levegőben biztosan legyen elég energia visszatérni, másrészt így később fog elhasználódni az aksi. Így a gép maximum 12-13 percet tud a levegőben tölteni, ez persze szélben vagy hidegben csökken. Sajnos nem valami hosszú a gép repülési ideje, de ugye több akkumulátorral bővíthető, 3 akkumulátorral már elegendő a munkához. A gépet kétféleképpen is tölthetjük. Vagy a drónban hagyjuk az akkumulátort és egy egyszerű Micro-USB-n keresztül töltjük, ez a drónhoz kapott töltővel ez 80 percet vesz igénybe. A Fly More Combo töltő hub-jával 3 akkumulátort tölthetünk egyszerre, ezzel 45 perc alatt érhetjük el a maximális töltöttséget. Jól látszik, hogy a gép nem repül sokáig, cserébe gyorsan tölt, így 4 akkumulátorral folyamatos töltés mellett akármeddig repülhetünk, mivel mire az utolsó akku is lemerül, feltölt az első.

Nem tudom a távirányító mennyi repülést bír ki pontosan, de mivel havonta egyszer szoktam tölteni 20-30 felszállást biztos kibír és ezek után nagyjából 3 óra alatt tölt fel.

Mini

A Mininek papíron kb. 25 perc repülési időt jósolnak. Ez megint csak nem igaz, mivel úgy, mint a Sparknál, érdemes 20-25% -nál leszállni a géppel, hogy az akkumulátor tovább bírja. Illetve mivel kis könnyű gépről beszélünk, ezért nagyon nagy szerepe van az időjárási viszonyoknak. Összességében a Mini ideális időjárás mellett kb. 22-24 percet tud repülni repülni 1 aksival. Mivel nekem egyelőre csak egy akkum van, ezért nem tudom megmondani nektek, hogy a charger hubon mennyi idő alatt tölt fel 3 aksi, de azt meg tudom mondani, hogy ha a gépben van és Micro USB vel töltöm, kb. 2,5-3 óra alatt van teljesen feltöltve. Igen, ezek a számok először engem is megleptek.

Egyébként a táv kb. 6-8 repülést kibír, és annak a töltés ideje 1,5-2 óra.

Hatótáv

Mindkét gép a Wifi frekvenciáit használja az élőkép visszaküldésére. Ennek a technológiának előnye, hogy olcsó, hátránya, hogy minden router és mobiltelefon zavarja, ezért városban kevésbé effektív.

 

Spark

A Sparkot ugye 3 féle képpen is irányíthatjuk. Telefonnal le van korlátozva repülési távolság 150 méterre, de szerintem ennyi sem érhető így el vele, egy 60-80 m már jónak számít ebben a módban.

Távirányítóval már jobb a helyzet, de itt meg kell, hogy jegyezzek valamit. Az EU-ban nagyon alacsony a maximális adóteljesítmény a wifi 2.4 és 5.8 ghz-es frekvenciáin, ez a CE mód. Ezzel szemben az USA-ban sokkal magasabb ez a teljesítmény, ez az FCC mód.

A két mód között egy trükkel gyerekjáték a váltás, részletek lejjebb. De én senkit nem bíztatok arra, hogy az EU-ban FCC-be váltson, csak elmondom, hogy CE módban, városban kb. 50-150 méter a hatótávja, városon kívül 200-300 méter is lehet. A gyártó 500 métert ígér a drón leírásában, de ez szerintem csak laboratóriumi körülmények között kivitelezhető.

Ezzel szemben FCC módban már 2000 métert ígér a gyártó, de városon belül a 200-300, méter is simán meg lehet, városon kívül meg akár egy kilométernél távolabb is mehetünk.

Ezt még tudom tovább is fokozni. A Spark már évek óta a piacon van, ez idő alatt gyűlt köré egy hatalmas közösség, akik próbálták a lehető legtöbbet kihozni belőle és rájöttek, hogy a gyári alkalmazás visszafogja a gépet több tekintetben is, erről részletesebben majd később fogok beszélni. A lényeg, hogy a V15 nevű alkalmazással még nagyobb hatótáv kisebb késleltetés és kevésbé szakadozó videó érhető el, mint az FCC móddal. Hála a megnövel adó teljesítménynek, optimalizált jelmodulációnak és hogy automatikusan FCC-be rakja a gépet. Én ezt használom és nagyon meg vagyok vele elégedve.

DJI Spark Modolt appok: https://minerktech.blog.hu/2020/04/12/spark_kisokos_1_resz

 

Mini

Mivel a Dji rájött arra, hogy a Sparkot rengetegen meghackelték, ezért a mininél már hardveresen van megoldva a CE és az FCC. Ezt úgy kell érteni, hogy ahol veszed, olyat kapsz. Azaz, ha Európában veszed akkor olyan távot kapsz a drón mellé, ami csak a CE módot tudja, de ha Amerikában veszed, akkor meg olyan távot kapsz, ami meg csak az FCC -t. Na most én teljesen meg vagyok elégedve a CE -vel, mivel a városban alapból nem nagyon kéne repkedni, illetve egy ilyen kis gép, amit bármikor elfújhat a szél, ne reptessük már el több kilométerré. Bár mindenki azt csinál vele, amit akar, ez csak az én véleményem. Amúgy, ha már számok, akkor városban nagyon változó a hatótáv, van, hogy 10 méter után eldobja a jelet, van, hogy 200 méterre is elmegy. Nekem kint a pusztában 1 km -t sikerült belőle kihoznom, sőt még ment volna tovább is, csak én nem akartam mert hátszele volt és így is éppen visszaért, úgyhogy ez is tud, ha megfelelő környezetben használjátok.

Kamera

Alap információk

Spark

A Spark egy 1/ 2,3 hüvelykes CMOS érzékelőt kapott, amely képes 1080p-s videót 30 fps-el 24 Mb/s-al rögzíteni és 12 megapixeles képeket lőni, sajnos csak JPEG formátumban, RAW-ban nem tud fotózni. Az ISO állítható 100-3200 között, a zársebesség pedig 2-1/8000 s között. Sajnos ugyan úgy, mint a legtöbb drónban a blende fix F/2.6 és a fókusz is fix., de így a drón fél métertől mindent élesen lát. A gép látószöge 82 fok, ami egy 25 mm-es DSLR objektív látószögének felel meg.  A drón mindent egy maximum 64 GB-os SD kártyára rögzíti.

 

Mini

A Mini is egy 1/ 2.3” -os CMOS érzékelőt kapott, ami 12 megapixeles képeket tud lőni, és a maximális videó 2.7K felbontásban 25, illetve 30 fps -es videó lehet. Mindezt 40mb/s -mal tudja rögzíteni. Ezen kívül van lehetőségünk 1080p 25, 30, 50 illetve 60 fps -re is. A kamerának a látószöge 83 fok. Fontos, hogy a videónál nincsen manuális beállítás! Fényképnél az ISO 100-3200 között állítható, és a záridő 4-1/8000 másodperc között állítható.

A fotókat JPEG formátumban készíti, RAW -ban nem lehetséges vele fotózni.

Gimbal

A drónok kamerája egy gimbalon foglal helyet, ennek hála a kamera, mint egy csirke feje mindig egyhelyben áll, bárhogy is mozog a drón. És lehet a kamerát fel és ledönteni.

 

Spark

A Spark egy két tengelyes mechanikus gimbalt kapott. Sajnos a harmadik tengely csak digitálisan stabilizált, ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg hogy kevésbé egyenlete oldalirányba a stabilizáció, mini a Mini-nél. Ez elsőre fel sem tűnhet, de komolyabb munkáknál már meglátszik.

 

Mini

A Miniben már viszont egy 3 tengelyes gimbal kapott helyet, így minden irányba ugyanolyan simán stabilizál.

Videó minőség

Ha a felbontás béli különbségektől eltekintünk közel ugyanolyan a két gép képe. Mind zaj mind élesség terén ugyan azt a szintet hozzák. Színek terén sem láttunk nagy eltérést.

Fotó minőség

Fotóknál sem vettünk észre különbséget, a nagyobb felbontáson kívül.

Automatikus és okos funkciók

Spark

A Spark nagyon erős automatikus funkciók tekintetében, mivel megkapta a komolyabb DJI gépek funkcionalitását.

spark_fukctons.png

Amint már mondtam kapott az elején akadálykerülő rendszert, szóval nehezebb vele ütközni is.

Egy nagyon népszerű funkció benne, hogy tud automatikusan követni, így nagyon szép felvételek készíthetőek, vele, amin akár a pilóta is lehet szereplő, mivel a gép vezeti saját magát.

Ehhez kapcsolódóan beépítettek egy úgynevezett gesztus vezérlést (palmcontol), ekkor még telefonra sincs szükség az irányításához, mivel a gép egyszerűen kézmozdulatokkal vezérelhető. Ezt arra tervezték, hogy tudjunk a géppel szelfizni, de ezen kívül semmire sem jó.

A Spark sok automatikus fotó funkciót is kapott. Tud HDR-ben fotózni, de a legérdekesebb kétségkívül, hogy tud lőni 360 fokos panoráma képeket, ezt úgy csinálja, hogy minden irányban készít képet, melyeket utólag össze lehet fűzni egy VR fotóvá. Sajnos egy ilyen képen sincs rajta a teljes ég, mivel a gép nem tud felfelé nézni, de így is nagyon érdekes hatást érhetünk el vele.

Sok sok okos funkciója van még a gépnek, de ezek közül még egyet emelnék csak ki. Az útvonal repülést. Ilyenkor nem a pilóta irányítja a gépet, hanem a robotpilóta. Csak megadjuk, hogy a gép hova repüljön el milyen magasan és hol csináljon fotókat vagy videókat és a drón automatikusan lerepülni a megtervezett útvonalat. Ezzel lehet sokkal dinamikusabb egyenletesebb videókat csinálni mintha kézzel reptetnénk a gépet.

Ennek a kicsúcsosodása, hogy lehet a Spark-al ilyen módon akár 3D szkennelni vagy térképészkedni. Ennek alapja, hogy ha egy objektumról készítünk minden irányból fotókat a perspektivikus torzítás segítségével egy speciális programmal készíthető 3D modell a dologról. Ilyen fotók készítésére alkalmas a Spark is egy speciális robotpilóta alkalmazás segítségével. Kis területek vagy objektumok felmérésére a Spark is alkalmas, de sokkal inkább arra ajánlanám, hogy bele tanuljunk a munkába és ne egy nagyobb és drágább gépet használjunk gyakorlásra.

 

Mini

dji-fly-quick.png

A Mini sajnos nem annyira bővelkedek funkciókban, mint a Spark, de azért a kötelezőket ő is megkapta. Van benne egy úgynevezett Quick Shots menü, ahol 4 féle automatikus repülést tud végrehajtani. Ezek a Dronie, a Helix, a Circle és a Rocket. Sajnos sem automatikusan követni, sem panoráma vagy HDR képet lőni nem tud a mini.

 

Kiegészítők, fejleszthetőség

Spark

A Sparkhoz az évek során rengeteg féle kiegészítőt fejlesztettek ki. Most csak néhányat emelnék ki, amit kötelező vételnek tartok minden Spark tulajdonosnak.

spark_accesories.jpg

Először is kelleni fog egy Gimbal védő, mivel ez a gép legsérülékenyebb pontja, és pont ehhez nem kapunk gyárilag védőt. Aztán kell a távirányító joystick-jainak is egy védő, hogy ha berakjuk a táskánkba ne nyomódjanak össze vissza.

Az első generációs Sparkok típus hibája, hogy elfárad az akkumulátort tartó pöcök és így volt, hogy repülés közben kiesett a drón akkumulátora. Ha régi Sparkod van érdemes beszerezni egy akkumulátor kiesés gátlót is a biztonság kedvéért.

Propeller védőket is árulnak hozzá, de szerintem ezek feleslegesek, ha odafigyelve repülünk a géppel. De megsúgom ezek nem a gépet védik, hanem téged, szóval, ha zuhan ígyis úgyis összetörik, mint minden kamerás drón.

Táskát is rengeteg félét árulnak hozzá. Nekem egy kemény fedeles van, mivel ez tartja legnagyobb biztonságban a gépet.

Persze nem csak kiegészítőket vehetünk a géphez, hanem akár fejleszthetjük is. A modolt alkalmazást már említettem, amely a jobb élőkép mellett bővített beállításokat és több okos funkciót kínál.

Vannak hatótáv növelő kiegészítők is, melyek segítségével egy irányba messzebb bírunk majd repülni. De vannak itt Magyarországon olyanok is, aki már az utolsó porcikájáig ismerik a gépet és olyan szinten feltuningolják, hogy akár órákig képes repülni vagy akár 8 KM-re elmenni.

Szóval a Spark mögött egy nagyon lelkes közösség áll, akik szívesen segítenek, ha bármi baj van és nagyon jól ismerik a gépet. Akinek Sparkja van vagy arról szeretne kérdezni látogasson el a DJI Spark Hungary facebook csoportba, ott biztos kap választ kérdésére.

 

Mini

A Mini-hez is rengeteg féle kiegészítő elérhető. A szűrőktől kezdve a telefon tartókon át a hordtáskákig minden, ugyanúgy, mint a Spark-nál.

De sajnos komolyabban beleszólni a működésbe, hogy nagyobb legyen a hatótávja nem lehet.

Összegzés

Összességében két nagyon hasonló gépet ismerhettünk meg a Spark és a Mavic Mini szeméjében. A Mini-nek hosszabb a repülési ideje és nagyobb felbontású a kamerája. A Spark viszont több beállítást, több automatikus funkciót kapott és modolt APP-al nagyobb a hatótávja.

Én így 2020 elején azt mondom érdemesebb egy DJI Mavic Mini-t venni, Mint egy DJI Spark-ot, a jobb kamerának és hosszabb repülési időnek hála.

Szerintem nem éri meg váltani Spark-ról Mini-re, mivel nem fog sokkal többet nyújtani a mini sem, mint amit a Spark nyújtott. Inkább valami drágább és komolyabb gépre érdemes ezekről a kis drónokról váltani.

 

DJI Spark:

            Előnyök:

  • Ütközés elkerülő rendszer a gép elején
  • Jobb beállíthatóság
  • Több automatikus funkció
  • Modolható

           Hátrányok:

  • Kisebb repülési idő
  • Kisebb felbontású kamera
  • Csak 2 tengelyes gimbal
DJI Mavic Mini:

            Előnyök

  • Hosszabb repülési idő
  • Nagyobb felbontású kamera
  • 3 tengelyes gimbal

            Hátrányok:

  • Nincs benne ütközés elkerülő rendszer
  • Kevesebb automatikus funkció
  • Kevesebb beállítás
  • Nem modolható

A bejegyzés trackback címe:

https://minerktech.blog.hu/api/trackback/id/tr5215717422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása