Drón és Tech blog

Minerk Tech

Minerk Tech

Fotózás kezdőknek – 3.rész - Előkészületek

2020. május 14. - minerk

_dsc6818.jpg

Hogy szoktatok felkészülni egy fotózásra? Milyen felszerelést visztek? – Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre keressük meg a választ.

Cikksorozat előző részei:

Fotózás kezdőknek - 0.rész - Bevezető: https://minerktech.blog.hu/2020/04/20/fotozas_kezdoknek_0_resz

Fotózás kezdőknek - 1.rész - Alapok: https://minerktech.blog.hu/2020/04/21/fotozas_kezdoknek_1_resz_alapok

 Fotózás kezdőknek - 2.rész - Fényképezőgép típusokhttps://minerktech.blog.hu/2020/05/11/fotozas_kezdoknek_2_resz

 

Minden fotózás előtti nap érdemes ellenőrizned felszerelésed:

  • Mikre lehet szükség a fotózáson?
  • Fel van töltve a gép akkumulátora?
  • Üres a gépben lévő SD kártya?
  • Üres a Pót SD kártya?
  • Ha van vakud, felvannak töltve az akkumulátorai?

Én mindig tartok magamnál pót SD kártyát, hogy ha véletlen megtelne vagy elromlana (volt már rá példa) a gépben levő, legyen mire kicserélni. Létfontosságú, hogy töltsd fel a gép aksiját minden használat előtt mivel sosem tudhatod biztosan mennyi képet kell majd készítened. Egy napellenző szinte mindig jól jöhet, mivel védi a gép egyik legérzékenyebb pontját a frontlencsét. Ha sötétben fotózol vagy videózol egy állvány elengedhetetlen lehet. A készült képeket lehet, hogy még a helyszínen át kell másolni egy számítógépre, így egy SD kártya olvasó is jól jön. Ez a minimum, amivel én el szoktam indulni fotózni.

Minimum felszerelés, amivel fotózni indulok:

  • Fényképezőgép
  • Objektívek, ha cserélhető objektíves a gép
  • Fő és pót SD kártya
  • Napellenző
  • SD kártya olvasó
  • Sötétben való fotózáshoz:
    • Állvány
    • Vaku
    • Akkumulátor vagy elem a vakuhoz

_dsc7699_01.jpg

Nagyon fontos, hogy a géped megfelelően be legyen állítva és hogy tudd használni, ne a helyszínen kelljen próbálgatnod melyik gomb mit csinál. Én mindig Raw-ban fotózok, és minden képemen végzek utómunkát a legjobb eredmények érdekében. Én azt javaslom egyszer próbáld ki, hogy a gépedet RAW + JPG módba kapcsolod és utólag feldolgozod a RAW képeidet, sokkal jobb eredményeket fogsz elérni a JPG-nél.

Ha nem tudnád mi az a RAW vagy jobban érdekel a téma nézd meg ezt a videót: https://www.youtube.com/watch?v=OVMA5h-f74A

Ez a cikksorozat még nem ért véget. Íme a következő része: https://minerktech.blog.hu/2020/07/04/fotozas_kezdoknek_4_resz

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://minerktech.blog.hu/api/trackback/id/tr10015691922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéki béla 2020.05.14. 20:25:03

Amíg fotóztam : bevágtam a táskába vázat, 20-200L, 17-35L, volt valami konverterem, talán 1.75x, meg ha több napra mentem, akkor a töltőt. Ez úgy tíz kiló lehetett :)
(1D váz)

Elekes Pál 2020.05.15. 03:13:16

Régebben én is hatalmas DSLR-el jártam és 3 obival fotózni, de aztán átértékeltem a fotóimat és magát a fotózást is. Elindultam inkább a street és az alternatív vonalon, ahol már jobban éreztem azt, hogy ki tudok teljesedni. Meg is váltam a DSLR pakkomtól és átváltottam apró kis MILC-re. Imádom hogy könnyű, és ha 2 obit is viszek magammal, nem szakadok meg.
Lehet memóriakártya szempontjából trehány vagyok, de mindig csak 1-et viszek magammal, az is a gépben van. Tatsuo Suzuki egy videóban említette is, hogy általában 10 memória kártya szokott nála lenni és néha az sem elég neki.
süti beállítások módosítása